Inštruktáž k MO Z9

Zadania domáceho kola matematickej olympiády už sú nejaký čas k dispozícii. Učitelia ich dávajú deťom, deti ich ukazujú rodičom, rodičia si píšu do kalendára deadline, pýtajú sa dieťaťa, ako mu to ide a povzbudzujú ho, že to určite zvládne, nechávajú si vysvetliť riešenie (…alebo by to aspoň mali robiť). Deti nad úlohami sedia, vymýšľajú riešenia, hľadajú spôsob, ako svoje myšlienky uložiť na papier, odovzdávajú riešenia matematikárom. A hotovo. Učiteľ zadania rozdá, pozbiera riešenia, opraví. Jednoduché, takmer žiadna práca navyše! Iba žeby nie.

V procese ešte chýba veta: Učitelia nad úlohami sedia, vymýšľajú riešenia, vymýšľajú ďalšie riešenia, aby boli viac „deviatacké“, hľadajú spôsob, ako svoje myšlienky uložiť na papier, rozmýšľajú, aké úlohy by žiakom pomohli pri riešení olympiády.

V stredu 3. októbra sme sa stretli s desiatimi učiteľmi, aby sme vytvorili priestor na túto časť procesu. Naše podnety si môžete stiahnuť tu:

Ďakujeme všetkým učiteľom, ktorí považujú prácu s deťmi s matematickým nadaním za dôležitú súčasť svojho povolania!

Inga a Veronika